Jak powinna wyglądać strona internetowa zgodna z identyfikacją wizualną marki?

wizualizacja strony internetowej na różnych urządzeniach

Identyfikacja wizualna to element marketingowy, który musi istnieć, by marka była rozpoznawalna wśród odbiorców. Na identyfikację wizualną składają się: logo, kolorystyka, slogan, smak, zapach, melodia, styl i inne czynniki, które bezpośrednio wpływają na odbiorców, oddziałując na ich zmysły i sprawiając, że zapamiętają oni nazwę marki oraz jej branżę.

Strona internetowa naszej firmy to miejsce, w które prędzej czy później trafią zarówno nasi stali Klienci, jak Klienci potencjalni. Warto wiedzieć, że nasze miejsce w sieci to nasza wizytówka, więc powinna zawierać w sobie wszystkie elementy identyfikacji wizualnej. Tylko jak tego dokonać?

Mówi się, że najlepszym rozwiązaniem może być tutaj wynajęcie specjalnej agencji interaktywnej, która pomoże nam opracować i wdrożyć rozwiązania, które spełnią wszystkie warunki idealnej identyfikacji wizualnej. A co wchodzi w jej skład?

1. Nasze logo na stronie internetowej

Obecność logotypu, którym się na co dzień posługujemy w sprawach biznesowych, jest tutaj obligatoryjna. Od razu po wejściu na stronę Klienci powinno zobaczyć nasze logo po to, by:

  • mieć pewność, że trafili na właściwą stronę internetową firmy,
  • lepiej zapamiętać nasze logo na przyszłość.

Najczęściej logo umieszcza się w lewym górnym rogu strony, jednak coraz modniejsze stają się nietypowe rozwiązania – na przykład pojawiające się logo na całej stronie i rozwijane menu zakładek.

2. Kolorystyka naszej strony internetowej

Bardzo ważne jest, by cała strona była ze sobą spójna – zarówno treściowo, jak i kolorystycznie. Jeśli posiadamy własną kolorystykę naszej marki – powinna ona dominować na witrynie internetowej. Dzięki temu przykujemy jeszcze większą uwagę odbiorców, lepiej zapadniemy im w pamięci oraz… będziemy w ich oczach bardziej profesjonalni i koherentni jako marka.

3. Melodia nie jest obligatoryjna

Warto pamiętać, że muzyka na stronie internetowej może irytować i denerwować odwiedzających nasza witrynę. Nie zawsze będzie więc dobrym rozwiązaniem. Inna sytuacja ma miejsce, kiedy nasza piosenka promocyjna czy melodia stała się kultowa i wiele osób chciałoby jej posłuchać w danym momencie. Wówczas warto wstawić na stronie internetowej odnośnik do filmu na YouTube lub przycisk odtwarzający muzykę. Na pewno warto zrezygnować z pomysłu automatycznie włączającej się melodii po wejściu na stronę.

Potrzebujesz identyfikacji wizualnej dla Twojej firmy? Sprawdź ofertę Roxx Media!